fredag 19 december 2014

Nya äventyr med bästa vännen!

 

Ja, det var länge sedan, alldeles för länge sedan jag hade anledning att öppna fliken "Vovven" här i bloggen. Det är nu dryga halvåret sedan vi flyttade, Vovven som bor kvar har vi således inte träffat sedan flytten. Det har varit svårt och trist, vi har alla saknat honom enormt. Nu har vi fått ett efterlängtat besök av Vovven! Matte som var på genomresa lämnade honom hos oss över några dagar. Ni som läst om honom tidigare vet hur mycket han betyder för oss (jag skulle kunna fylla spaltmeter med vackra ord om denna fantastiska jycke). I dag ska jag inte upprepa mig, däremot ska jag fylla detta inlägg med härliga bilder på Vovven från dagens promenader. För den som undrar hur det går med våra numera två katter kan jag säga att det går jättebra! Viss spänning råder mellan de fyrbenta, allt hänger på hur tålmodigt lugn Vovven är. Vovven är superduktig och lyder otroligt bra, jag kan inte önska mer! Stora svarta kissen har dragit ut och håller sig mest undan, lillkisse är skeptisk men inte alls ointresserad. Hans mod är stort, det som är avgörande är att vi inte tillåter en obevakad situation uppstå där allas instinkter brakar loss alldeles. En tung rottweilertass på en klen kattrygg kan orsaka bestående skador, liksom sylvassa små kattklor i hundars hornhinnor....
Nu till dagens bildskörd, vädret har varit omväxlande men mestadels härligt varmt, +8° och uppehåll.  
För den som är trött på hundbilder  -  det kan jag inte hjälpa. Vi älskar denna hund över alla gränser. Här kommer ett överflöd av vovvebilder, lite natur är dock med på bilderna....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar