måndag 28 juli 2014

Resumé i bilder för de senaste dagarna

 


 lånad

 Helt kort kommer här en liten bildkavalkad över vad mina dagar har innehållit de senaste dagarna. Jag har ett par riktigt giltiga  ursäkter för att inte författa ett inlägg med längre text ikväll. Kropp och själ är utmattad av hårt, fysiskt arbete i +30° under dagen (återkommer om detta i kommande inlägg) samt att jag har just fått igång datorn igen efter ett totalt datorhaveri i förrgår. Dock törs jag inte lita på tekniken eller den goda turen så jag väljer att korta ner textraderna här.
Här kommer i alla fall lite sköna bilder för att illustrera det som passerat mig på sistone....


 Säden mognar på fälten och det mesta är nu skördat, maskinerna går oavbrutet från
tidig morgon till sent varje kväll. Alla veckans dagar. Att vara bonde är minsann
ingen lek!

 
 Häromdagen lurade jag ut familjen till Trollenäs Slott för en sval dricka under bokträden
 intill slottet i Café Borgstugan




 
 Svalkande solskydd gav även dessa fantastiska pelartujor 
intill cafébyggnaden...


 En av de klassiska skånska möllorna, denna passerar jag ganska
ofta och jag var bara tvungen att fotografera den. En 
skånsk mölla som denna är bland det vackraste jag vet!


 Piren vid badstranden; hit kommer vi regelbundet nu när värmen ligger
på. Det kristallklara vattnet, den fina sanden och långgrunda stranden
är underbar! Bilderna nedan får tala för sig själva...








 Torup Slott: vi gjorde ett stop här nyligen när vi hade vägarna förbi. I det lilla slotts-
caféet mitt emot slottet drack vi svalkande, lokalt tillverkad must.


 Utsikt över Lundåkrabukten; i horisonten skymtas havet/Öresund med fantastiska
långgrunda stränder. Bilden tagen ovanpå gånggriften jag berättade om i inlägget


 Solnedgång över Barsebäckshamn

Med solens nedgång avslutar även jag detta inlägg och dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar