torsdag 20 mars 2014

Lapptäckesuppdraget del 1

Ja, nu har tygerna till min lapptäckesbeställning börjat droppa in med posten.


I samma veva som de kom (väntar dock fortfarande på ett tyg) hann min underbara väninna/beställaren ändra sig lite vad det gäller själva mönstret. Detta betydde en djupdykning ner bland mina egna tyger för att komplettera de redan beställda och för att möjliggöra ett annat mönster. Jag har faktiskt lyckats hitta flera som matchar de beställda tygerna och jag känner mig väldigt nöjd. 


Här är två av de tre beställda tygerna från USA, den lilla påsen med gult tyg är en liten bit bonustyg, så brukar tygförsäljarna göra i USA när man beställer därifrån. Färgupplösningen är inte helt perfekt, tygerna ser lite brunare ut än vad de är i verkligheten. 

Jag väntar med att visa täckets mönster till senare. I dag har jag börjat skära till tygerna som ska ingå, senare ska jag beställa vadd och baksidestyg. Det kommer (förhoppningsvis) bli ett vackert täcke till en vacker väninna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar