fredag 7 mars 2014

Uppdrag lapptäcke!

Sysuget sitter i rejält sedan en tid, jag nästan klättrar på väggarna för att stå emot att sätta igång med något nytt projekt. Med den förestående flytten är det inte försvarbart att dra igång ett stort projekt som ännu en hyllvärmare lapptäcke. Precis när jag känner att jag faktiskt inte riktigt står ut utan allt vad processen består i av planerande, tänkande, prövande av tyger och mönster kommer underbara väninnan D med en beställning...! Och det är inte bara en alldaglig beställning på t.ex sy i ett blixtlås eller lägga upp ett par byxor, hon vill ha ett helt lapptäcke minsann!!Vi ska båda flytta snart åt varsitt håll (tyvärr) och hennes täcke kommer inte bli klart innan dess naturligtvis men det spelar ingen roll. 
Nu har jag frågat väninnan lite om hennes färgpreferenser osv, efter det har jag suttit många timmar vid datorn och scrollat bland tyger....

 lånad bild med tygexempel


lånad bild

Jag har många bra webbadresser som jag ofta besöker när det är dags att handla tyg. Mönstret jag ska sy heter "(triple) irish chain" och ser ut så här (fast i andra färger):

lånad bild

Detta mönster är även det mönster som jag började min lapptäcksbana med:

 
Min egen bild, från tidigare inlägg i bloggen
 
Nu har väninnan fått välja mellan några alternativa färgkombinationer som jag har satt ihop utifrån hennes önskningar om färg. Nyss lade jag beställning på tygerna som förhoppningsvis kommer inom några veckor.

1 kommentar: