tisdag 27 januari 2015

Ett Med Naturen

Grått väder är sannerligen ingen orsak till att sitta inomhus. Tvärtom, det är då man riktigt känner hur grått och tråkigt allt är, hur mycket man troligen fryser om bor/befinner sig stillasittandes i ett hus och hur trist en vanlig, grå vardag kan vara när man bara ser ut genom fönstret. Det är då det är som mest viktigt att trava ut i naturen för att faktiskt se att den ändå finns där med all sin skönhet och friskhet. Framförallt är dagsljuset ändå så otroligt viktigt för välbefinnandet, även om det är grått.
För mig har alla väder en viss charm, det finns alltid inspiration att hämta när man väl tar sig ut.
 Har man tur kan man, som jag idag, faktiskt ändå se att solen ändå finns, om än långt, långt borta....
 
 Dagens solstrålar verkade vara förunnade den danska sidan om sundet

I dag behövde jag verkligen lufta både hjärna och kropp med frisk luft och en värmande promenad i skogen. Jag avhandlade en hel del funderingar och hittade även lite idéer kring ett kommande projekt, omklädningen av en lampskärm. Jag antar att detta projekt hamnar här i bloggen så småningom.

Många stigar att välja mellan...

Den bästa inspirationen och problemlösningen kommer oftast när jag tar mig ut och lämnar alla problem eller fastkörda funderingar här hemma.

Fridfulla stigar till ingenstans och giftgröna svampar på fallen trädstam - 
lagom underhållning på en skogspromenad! 

I hjorthägnet som jag passerar ibland var i dag alla hjortarna framme nära stängslet. Riktiga sötnosar som det bara inte går att går förbi och inte fotografera....




Eventuellt blir nästa blogginlägg lite mer matnyttigt; jag har ett recept på gång som jag tänkte kasta in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar