torsdag 22 januari 2015

Lägesbilder en torsdag i januari


 Dagen började riktigt, riktigt bra med en härlig skogspromenad strax efter solens uppgång. Temperaturen låg på -2 grader och det var vindstilla, med andra ord ett perfekt väder att trampa runt i utan att varken förfrysa eller svettas bort. Ett otroligt vackert frostlager hade lagt sig över landskapet och jag var tvungen att ta lite kort...



 I dag hade jag bara mobilens kamera att föreviga naturens under med, ibland blir bilderna ganska bra men vissa blir helt urusla. Som till exempel de bilder jag tog på ett gäng rejäla rådjur ute på en äng, eller ett par andra bilder på vilande dovhjortar - dessa bilder var jag tvungen att radera. Men jag såg dem i alla fall, live...















Jag tog även en sväng ner på badstranden. Här var spåren efter de senaste stormarna väldigt synliga; bråte och skräp från havet låg  uppspolat i drivor på de annars så vita, mjuka sandstränderna. Nu har jag laddat mig själv med massor av ljus, energi och ny ork. Få saker ger sådan energi och inspiration som att vandra ute, ge tid och utrymme för sina egna tankar, rensa sig mentalt utan påverkan av hemmets väggar, tv-apparater, datorer, tvätthögar, böcker som pockar på att läsas. Allt det kan man göra sedan.  Naturens och säsongernas växlingar är fantastiska och har massor att ge, bara man tar sig tid att uppleva dem...
                                                        

                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar