torsdag 26 juni 2014

En tur i det gröna


Alla vägar bär faktiskt inte till Rom, man kan även hamna vid Trollenäs slott som jag gjorde idag. Detta vackra slott ligger otroligt vackert beläget i en intensiv grönska ungefär mitt i Skåne. Jag var i närheten på en tur när jag såg skylten "Trollenäs". 




Genom en förunderligt vacker och vilsam slottspark rinner en stillsam å under bladverken, här kan man strosa i oändlighet och bara njuta.



 Till höger på bilden är den lilla slottskapell. Väldigt stilrent och vackert: 


 

Naturligtvis finns här också ett café som inte var det sämsta...! Bara caféet,  Borgstugan,  är värt en omväg. 

I denna underbara byggnad finns caféet och även ett galleri  för besökande

 

Här säljs hembakat (och lättare luncher) - deras nygjorda chocolate chip cookies smakade himmelskt.
Sannolikt är det inte sista gången jag besöker denna oas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar