tisdag 10 juni 2014

Omtumlande tid

lånad

För att sammanfatta den senaste tidens händelser: vår flytt är avklarad. Åtminstone vad man menar med byte från en bostad till en annan. Det råder ännu ett kaos av flyttkartonger, möbler och "försvunna" saker, man undrar villrådigt var man ska börja reda upp saker och ting, det är ju nästa steg i processen.
 Alla vet vad detta innebär i arbete, logistik och ork. Det känns som om jag personligen har manglats fram-och baklänges dagligen, kroppen fullkomligt skriker av utmattning, foten försöker förgäves läka efter praktvurpan och hjärnan arbetar oerhört tungrott och tafatt. Hur som helst, vi är på plats nu. Vi är här, dagen vi har längtat efter så länge har kommit och passerat, nu går vi bara vidare. Och detta är belöningen! Det är svårt att sätta ord på känslorna, att bara säga "underbart och fantastiskt" verkar inte räcka till för det jag känner. Men det får duga för tillfället, hjärnan presterar inte mer. 
Det händer massor i nya huset dagligen, och just nu sliter en målare med ett av rummen på nedre plan. 

  Äntligen är vi här.... äntligen i Skåne!

Barnen har snabbt funnit sig i sina nya roller som sommarlovsfirare. Vädret visar sina bästa sidor, trädgården erbjuder fantastiska blomsterexplosioner:

Snöbollsbusken har visserligen nästan blommat ut men nu kommer 
andra skönheter.... :
 

 Någon med stort intresse för rosor har bott i huset och nu är det upp till oss att förvalta detta arv; det är ett privilegium att gå ut varje dag och mötas av dessa magiska konstverk... 


I går kväll unnade jag mig lite fritid. Jag passade på att ta med mig Lillebror på en tur i det närliggande grannskapet, vi gick upp till fornlämningarna/ gravhögarna i närheten. Utsikten var enastående, på bilden nedan syns The Turning Torso nere i Malmö mitt i bild!



Världen är så stor så stor....

Avslutningsvis kan jag berätta om den nya bekantskapen vi gjorde. För att komma till fornlämningarna måste man passera genom böljande betesmarker där ett gäng hästar strövar.

 "Dags att bli kliad"

Dessa ståtliga djur kelade länge med oss med solvarma mular och ville ständigt bli kliade runt sina sammetslena öron.


De verkade trivas med vår närvaro och betade gärna nära oss där vi satt i gräset. 


1 kommentar:

  1. Låter ljuvligt.Det är bara att njuta av lyckan.
    Stina

    SvaraRadera