söndag 27 januari 2013

Bland tårtor, kakor och bullar del 4

 (Bild lånad från internet)
I dag måste jag ha dött liteför jag kom till himlen för en stund!  
Nära Arboga, ute vid Hjälmare Docka finns nämligen en (fantastisk!!) inredningsbutik som dessutom har en liten caféservering. När jag snubblade förbi hemsidan på internet tyckte jag att det lät intressant nog för ett besök. Det kommer inte att bli mitt sista besök om man säger så...
Stället heter Wallby Gård och här är deras hemsida; wallbygard.seEn rofylld, riktig pärla på landet men i närheten av E20. 


Inne i lokalen (det forna stallet) trängdes antika skåp, bord och allehanda möbler med inredningsartiklar som porslin, tyger, belysning m.m med kläder och skor för både honom och henne. Huset har renoverats med en avundsvärd omsorg och smak. Blandningen av varor var otroligt bra sammanställd och presenterades så läckert i lokalen. Alla shoppingnerver i mig blev brutalt uppväckta, de befann sig närmast i ett chocktillstånd resten av besöket. Det fanns nog inte en pryl eller möbel därinne som inte kunde passa i mitt hem, inte ett plagg eller skor som inte behövdes i min garderob.  



För det är ju så, att man faktist behöver... saker. Och sådant. 
Bara det där med att det fanns en egen tygavdelning höll på att få mig att krypa ur skinnet...


Som tur är erbjuder den lille caféavdelningen räddningen från omedelbar undergång för shopaholics, maniskt inredningsintresserade och andra allmänt lättledda varelser.


 En citronpaj som var himmelsk

Nästan sakral utsikt från kaffesoffan

Jag kan bara föreställa mig hur underbart beläget butiken/caféet måste vara när sommaren kommer; mängder av grönskande ekar som omger gården och kanalen som flyter fram alldeles intill. Redan om fyra månader kan det upplevas...
Vintern - vi ger dig ledigt. Åk bort, ta semester, spara på krutet. 
Vi ses nog alldeles för snart igen...

2 kommentarer:

  1. Jag erkänner - här är jag lättledd!!
    //Dimension Traveller

    SvaraRadera
  2. Finns många fina överraskningar på
    de små orterna.
    Jag

    SvaraRadera