onsdag 30 januari 2013

An Idiot Abroad....

...är ett vansinnigt roligt program. Britter när de är som bäst; Gervais, Pilkington och Davis. Detta är må-bra-humor.

Bild lånad från whatculture.com  

En annan som reser i sitt jobb väldigt mycket ibland är min äkta hälft.
Den ä.h jag har är omtänksam som förser oss hemmavarande med dokumentation från sina resor. Tydligen behöver vi inte oroa oss för att han ska behöva svälta när han inte kommer hem till vårt dukade bord varje dag då.

 Frankrike; lamm i portionslergryta, tillagat med mandlar och
plommon.  Köttet lär ha ramlat av från benet i mitten bara 
man petade med gaffeln på det. Tydligen gott. Väldigt gott.

 Belgien; Moules Frites, kokta blåmusslor med pommes.
Tydligen inte helt otäck heller...


 Belgien, restaurang Belga Queen. Halstrade pilgrimsmusslor. 
Jag behövde inte ens fråga om det var gott.

 
 Belga Queen igen; menyn säger:
"Belgian Charolais tenderloin, sauce of Orval reduction
 with broken pepper (or béarnaise), 
seasonal vegetables and cone of fresh fries BQ"
Jag brydde mig inte ens om att fråga om smaken...
 
 
Belga Queen: efterrätt:Glass. 
Nu jag ville verkligen inte ha några
detaljer längre.  

Jaja, vad bra att min fantasi räckte en dag till då... idag wokade jag ihop lite färsk broccoli (med vitlök!) och kryddade med Santa Marias Thai Limekrydda. Sedan friterade jag torskrygg skurna i bitar och hade sweet chilisås till. Plötsligt blev tråkiga torsken Torsten riktigt god!


1 kommentar: