tisdag 22 januari 2013

TA-DAA!

En liten uppdatering på lampskärmen jag berättade om tidigare; den jag klädde om med Fina Dyra Tyget och som jag ändå inte blev nöjd med.... det som saknades var ett avslut, en kantbård och jag har nu (efter viss vånda) gjort en kantbård. 
Jag skar till snedremsor i samma tyg som lampskärmen, som jag sydde samman till en enda lång, dubbelvikt snedremsa. Sedan skaffade jag små transparenta glaspärlor som jag sedan gjorde upprepade dekorationer av längs med hela snedremsan innan jag sydde fast remsan runt lampans övre kant som ska sitta mot taket. 
Svårt att förstå vad jag menar...? Inget mot vad jag känner som försöker förklara... kanske lite bilder kan klargöra frågetecknen. 


 Snedremsan med de fastsydda glaspärlorna

 '
Närbild av snedremsan och glaspärlorna

 Den färdiga skärmen, här liggandes upp-och-ner på golvet

 Skärmen ska alltså sitta mot taket på detta vis

Närbild av kantremsan påsydd på skärmen

1 kommentar: