söndag 13 januari 2013

Insikt

Inte ens jag kan förneka det, en dag som denna då solen strålar rätt in i märgen och snön glittrar så det gör ont i ögonhålan - då är det faktiskt vansinnigt vackert ute. Jag har varit en inbiten vintermotståndare hela mitt liv, muttrat, klagat, frusit och lidit varje vintersäsong. Inte för att jag har omvänts helt men jag har kommit att uppskatta stora delar av vintern, rättare sagt, jag har insett att jag måste acceptera och genomleva det, samt att försöka se det som är positivt med den. Det blir liksom lättare att leva då. Jag fryser likväl, men dagar som denna måste ses som positivt. Dessutom har jag skaffat termobyxor och inser därmed att jag måste ha blivit vuxen.
Det gäller att bylta på sig för att orka se det vackra bakom kylan. 
Bara säsongen inte vore så infernaliskt lång! Bara vi hade många, många fler dagar som den idag! 
Kung Bore har varit i farten igen och ska det ändå vara vinter så får han hållas. Ett tag. Det är då man kan få vackra bilder till minnesbanken:










 











1 kommentar: