måndag 28 januari 2013

Sköna måndag


Ibland blir det bara så rätt. Utan att man har ägnat speciellt mycket tid åt det. Middagen idag var en sådan sak. Jag hackade en massa grönsaker; färsk minimajs, paprika, röd lök, vitlök, sockerärtor och svamp som jag kastade ner i en gryta och stekte en stund. Till detta hade jag ett drygt halvkilo nötinnanlår (i skivor) som jag gned in med vitlök (såklart!), finhackade salladslök som jag portionerade ut på köttskivornas ena hälft innan jag rullade ihop dem, körde i en tandpetare i varje rulle för att hålla ihop dem, stekte dem sedan  i smör. 
Pricken över i:et blev lite teryiakisås - hur gott som helst. 
Värt att prova. 

Ett par belgiska praliner slank ner som efterrätt...
 



1 kommentar:

  1. Herr Pralin låter meddela att om en dryg vecka så kommer ny leverans.

    /Ankan

    SvaraRadera