tisdag 25 november 2014

Morgonstund har guld i ... kamerasiktet

Alla årstider har verkligen sin charm och framställer naturen på de mest fantastiska sätt. Hösten är inget undantag, efter löven har fällts från träden kommer tidigare gömda vyer fram. 

 

Ibland får man stanna upp i det ofta gråmulna vädret för att orka/kunna upptäcka allt det vackra som faktiskt finns där. 



Tidigt i morse gjorde jag en liten fototurné och jag hade tur då solen med mig. Jag passerade Löddeköpinge där jag stoppade till vid Borgeby Slott och Lödde å där jag tog följande bilder.


 Jag är speciellt förtjust i detta valv på Borgeby Slott. När man 
går genom detta valv kommer man ut på den gamla ladugårdsplanen nedan:

 .... och från andra hållet genom valvet: 



 Inte ens slottsparkens gräsmattor går fria från mullvadarnas framfart...





LÖDDE Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar