tisdag 2 augusti 2016

Väska x 2, del 2

Här kommer så inlägget om den väska jag sydde till mig själv av tyget med gripmotiv på. Modellen har jag sytt tidigare och jag gillar modellen jättemycket. Mönstret hittade jag här
Tyget är 55% linne och 45% viskos, ganska kraftigt och rejält och kommer som i förra väskinlägget från Designer Fabrics


Axelremmarna i rent läder beställde jag från U-handbag som för övrigt är en väldigt bra butik att hitta saker i för den som syr. Remmarna sydde jag fast med vaxad bomullstråd från Panduro Hobby.



Knappen på framsidan hade jag redan, den kommer från A Cute as a Button store.  För den observante så är det en likadan knapp som i den förra väskan i samma modell jag sydde, dock hade den förra en knapp i antikbehandlad mässing medan denna knapp är gjord i antikbehandlat silver istället. För att matcha det gråa tyget bättre...
Fodret köpte jag i en lokal tygaffär och är samma fodertyg som i den väska som jag sydde till bästa väninnan. 
Även denna väska fick ett par olika mellanlägg för stadga och volymkänsla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar