onsdag 7 maj 2014

Matt i pälsen




Härmed förklarar jag det stora lapptäcket beställt av väninnan för FÄRDIGT! 
Händer, axlar och framförallt fingrarna värker, sista dygnet har jag tillbringat med att sy fast det yttre kantbandet för hand. Detta var en sträcka på nästan totalt 12 meter. På mitt ena finger har huden nästan nötts bort (det går inte att ha fingerborgar på alla fingrarna....).


Jag är TRÖTT. 
Som alltid när jag avslutar ett stort syprojekt är det som om att dra ur proppen. Tillfredsställelse. Glädje. Till den dag då den naggande känslan av tomhet infinner sig och längtan efter att dra igång ett nytt projekt infinner sig. 


Samtidigt uppstår ofta frågan inom mig själv; vad är det som driver mig? Jag förväntar mig inget svar utan gläds istället åt att väninnan snart ska ha täcket på sin säng. Storleken är för en dubbelsäng, någonstans ca 250cm x 250cm. På ett ungefär, jag har inte orkat mäta slutresultatet än. Inte har jag orkat fotografera täcket heller, det får bli en annan dag. Bilder  kommer i ett inlägg snart, vilken dag som helst. 

 
Nu gör jag gör som Trötter, drar långa gäspningar och kryper till kojs. 

Samtliga bilder i dagens inlägg är skamlöst lånade från internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar