söndag 25 maj 2014

Sommarväska nummer 3

 
 lånad

Jag fortsätter som utlovat med handväska nummer 3. Jag hittade ett rutigt tyg som jag blev lite förälskad i och köpte med hem. På websiten för Better Homes and Gardens hittade jag ett mönster som jag ville sy väskan i. 

 Det rutiga tyget, lite av en klassiker


Även denna väska är en mycket enkel variant med endast ett stort fack innuti. Väskans yttre tyglager har fått dubbla lager tunn vlieseline (för extra stadga men utan att bli för hårt), fodertyget har fått ett lager vlieseline.


På väskans kortsidor är det konstläder och längst upp öljetter som axelbandsremmen går igenom. 
Det här med att göra egna väskor är hur roligt som helst och jag har inga planer på att sluta även om jag gör ett uppehåll (kanske) just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar