lördag 24 maj 2014

Sommarväska nr 2

 I enlighet med vårens väderväxling mot sommar brukar jag få lust att byta ut mörka, vintriga läderhandväskor till mer somriga varianter. Då mitt beställda lapptäcke var färdigt och levererat blev frustrationen stor över allt stillasittande de sista två veckorna, speciellt då fotleden har varit ur funktion och endast kryckor har varit hjälpmedel att ta sig fram med. Jag beslutade att sy mig en handväska som jag berättade om i förra inlägget. Den väskan gav inspiration till ännu en handväska... och varför inte?
Because....

lånad 
 Jag ritade hjälpligt upp ett mönster som jag sedan använde tyg till som jag fortfarande hade kvar hemma. Tyget förstärkte jag med lite tjockare vlieseline, dels för hållbarheten men även för att ge tyget lite "kropp". På axelbandets nedre delar sydde jag fast ett par grönskimrande stora knappar som dekoration, de passar perfekt till färgerna som finns i tyget:


Jag sydde på ett magnetlås på insidan, på insidan finns även en mindre ficka i fodret:
   

  Som en liten twist gjorde jag en liten blomma i bohostil och sydde fast längs kanten:
 

Skönt att bara kunna kränga på sig väskan i luftigt tyg och ge sig iväg ut, blir den smutsig  går den ju faktiskt att kasta in i tvättmaskinen också. Som om inte dessa två väskor var nog, jag har nästan avslutat en tredje väska också. Bara för att jag... kan. I ärlighetens namn såg jag ett tyg i tygbutiken som jag fastnade för nyligen och var bara tvungen.  Mer om den i kommande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar