måndag 7 oktober 2013

Ännu en ansiktslyftning


Storebror i hemmet har en tid haft en och annan fundering på sin arbetsstol. Inte konstigt med tanke hur den har sett ut - se ovan. Då stolen trots allt fortfarande fungerar och är skön gjorde beslutet att ge den en ansiktslyftning lättare. Jag hade dessutom tyg över sedan renoveringen av fåtöljen (se inläggen om Retrofeber). Att klä om kontorsstolar som denna är inte helt kul, jag har gjort det en eller två gånger tidigare och man behöver använda en hel del våld och envishet. Efter några timmars arbete förvandlades stolens utseende till det här:

 

Suddigt värre med trilskandes kamera
 
Kameran valde återigen att håna mina försök till seriös dokumentering, visserligen skulle jag kunna fotografera om allt igen men nu har lättjan kommit på besök. När jag väl var klar med stolen (och var lättad över det) insåg jag att jag hade glömt bort själva nackstödet. Ett ögonblick övervgde jag att strunta i det men sedan tog jag tag i det istället.

 


Slutresultatet blev som nedan. Kanske håller stolen lite till, sedan är det nog dags att pensionera den. 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar