onsdag 30 oktober 2013

Mera kuddar...

Kuddtillverkningen avstannar inte. Man kan aldrig ha för många kuddar i en soffa. Eller någon annanstans. I dagarna tillverkade jag denna kudde: 


Det är ett mycket kraftigt canvasliknande tyg som jag köpte av en tygkonstnär i Stallarholmen för några år sedan. Jag har sökt efter konstnären men hon verkar ha flyttat eller kanske lagt ner sin tillverkning. Vad jag kan minnas, om än diffust, är att hon gjorde egna vaxtryck (??) på tyg. Känns väldigt luddigt att skriva det där och jag önskar jag hade behållit kvinnans namn för att kunna leta reda på henne. Den kvinnliga konstnären hade dessutom en bakgrund som flygvärdinna på SAS (?), hon hade en lokal i Gula Industrihuset i Stallarholmen.
 Jag har ingen aning om vaxtryck är korrekt benämning utan reserverar mig för ev. felskrivningar. 
Hur som haver, det blev en kudde i storleken 60x40cm, innerkudde med dunfyllning från IKEA och blixtlås nederkant. 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar