tisdag 15 april 2014

Besök i paradiset och möte med en hundrumpa

Det känns som om man är nära till allting i Skåne. Det är ju ändå överkomligt att spontant ta sig från ena sidan till den andra för ärenden eller utflykter. I dag besökte vi ett ställe som har betytt mycket för oss genom åren men som vi inte har kunna besöka på många, många år då vi bor i Södermanland och spontana trippar dit inte kan göras hur som helst. Jag pratar om byggnadsvård-och inredningsbutiken Qvesarum i Löberöd. Detta är ett ställe att besöka, att vallfärda till för att sedan avnjutas i lugnt och makligt tempo. 


I fantastiska lokaler hyser Qvesarum sin verksamhet och det finns allt från små inredningsdetaljer till regelrätta orangerier. Det första som mötte oss idag vid parkeringen var dessa otroliga grindar:


Som tur är innehar vi inte en stor herrgård med tillhörande park där dessa grindar skulle göra sig bra. Vilken tur att vi slapp denna kostnad, men visst är de fantastiska?

Diverse nödvändiga dekor-och inredningsdetaljer


Det är härligt inspirerande att vandra omkring i ljusa, vackra lokaler som erbjuder produkter av fin kvalitét. Jag vill ha MASSOR! Qvesarum säljer produkter med sitt eget märke samt att de är återförsäljare för vissa andra leverantörer. 

 Om jag någon gång behöver en barstol vill jag ha en 
sådan här! Den var dessutom jätteskön att sitta i.

 ... och ska man inreda nytt badrum finns alla saker man behöver här. 
Om man inte vill ha ultramodernt förstås. Men som ni kanske har
anat är jag och Ä.H lite mer lagda åt äldre, klassiska stilar....

En detalj som är en absolut favorit för både mig och Ä.H: "hundrumpan".
En helt underbar detalj! Kanske är den menad att fungera som dörrstopp,
 jag vet inte, men jag vill ha den i trädgården. I rabatten!

 Dessa makalösa manicker (eldstäder) i järn fanns såklart, 
detta endast ett axplock!

 Tyvärr en suddig bild på ett av Qvesarums matbord, naturligtvis 
uppställt på ett vackert terracottagolv, mina favoritplattor!

 ... man behöver inte vara orolig för att de basala behoven bortses, här
finns en uppsjö vackra "klosetter".

Den här lampan gick jag igång på, från Artwood.

Det får bli allt för idag, vi har även hunnit med lite en hel del arbete med huset också såklart...

1 kommentar: