onsdag 6 augusti 2014

Takmålning och projekt folkskolan

Ä.H avsätter plikttroget ett stor del av sin semestertid till att fortsätta ta ner gullfiber och spånplattor från den gamla folkskolans insida. Det går, otroligt nog, framåt. Han har till och med lyckats öppna upp det tillfälliga innertaket och vi kan nu se ändå upp i nock på en viss del av byggnaden.


Inga större överraskningar förutom en ny bekantskap bakom lite bråte:


Själv har jag två kvällar i rad börjat ta mig an innertaket i vårt sovrum. Bjälkarna, omålade och vackra ska naturligtvis vara kvar men mellanrummet mellan bjälkarna är klätt med mörknad furuplank, ser ut som en riktig fjällstuga:



 Det hela känns väldigt daterat, dystert och väldigt.... brunt. Väggarna har dessutom en tröttsamt brunorange nyans som får det att kännas som om jag simmar i en burk bruna bönor när jag är i rummet. Trägolvet är mörkbrunt (bara för säkerhets skull...). Fjällpanelen i taket målas vit. Väggarna ska bredspacklas och målas ljusa i någon bra nyans och golvet ska också målas ljust. Väggar och golv är dock ett litet senare projekt, kanske till hösten eller så. 
Just nu tar taket all, jag menar ALL min kraft. Axlar och armar värker och benen likaså, att stå på en stege och balansera i några timmar är inte helt skönt. Men det blir resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar