lördag 9 augusti 2014

Taket

 
                                                                (lånade bilder)

 Jag vet inte vems som gäspar störst; lejonet, flodhästen eller jag. Efter tre dagars målning av sovrumstaket är jag nu obeskrivligt sliten och trött. Kroppen, framförallt nacke, armar och ben värker efter balanserandet på stegen i timmar, nacken i bakåtlut och armarna som fört penseln fram och tillbaka över takets trä- paneltäckta yta. Här är en bildrepris på taket innan ommålningen:

 




Jag är ändå väldigt nöjd med resultatet. Färgen var fantastisk att jobba med och ger ett otroligt fin, matt och täckande yta. Jag använde "Caparol SuperTäck". Under arbetets gång har jag funderat på hur golvet ska göras om och jag har troligen kommit fram till en variant jag ska förankra hos Ä.H innan jag sätter igång. Väggarna ska också göras om, kanske orkar jag åka i helgen och titta på väggfärger någonstans.
Allt jag ska göra nu är dock att ta nästa "exit" på dagens agenda...

lånad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar