lördag 29 juni 2013

Nöje som har ett pris

...så här ser dryga kilot smutron ut... (lånad)

Måste bara få stoltsera lite.... har idag lyckats få ihop 1,1kg smultron. Det känns härligt att kunna ha det i frysen till den mörka årstiden gör sitt inträde igen. Att t.ex. kunna svänga ihop en varm smultronpaj när nordanvinden ligger på. Det tar sin modiga tid att få ihop denna mängd och man gör det inte i en handvändning. 
Ett antal timmar i ofta ganska oländig terräng har jag på alla fyra krupit omkring som en krabba både i sidled och andra riktningar för att nå de värdefulla blodröda bären. 

...och så här ser jag ut just nu... (lånad)

Bären är gratis och enda insatsen man gör är ju den rent fysiska, men just nu är jag utmattad, ledbruten och förbi av trötthet och orkar inte riktigt känna glädjen till fullo.  

(lånad)

 Jag befarar att natten kan bli märkbart jobbig. Jag ska nog ta en sväng förbi medicinskåpet och gräva efter en Herr Ipren eller en Fru Voltaren....

2 kommentarer:

  1. Underbara sommar med allt , vad den bjuder oss.
    Matrecepten är bara såååååååååå goda.
    Gillar sa Sandra

    SvaraRadera