måndag 11 mars 2013

Dags för godsaker igen!

(Bilden hur snodd som helst)

Man bör ha ett kärleksfullt förhållande till sin omvärld, precis som parveln ovan, och därför var det dags för lite godsaker i dag....(hur logiskt som helst).

Handen på hjärtat, hur många läser gratistidningar som till exempel Buffé, Välkommen Till Bords (Cervera) osv. som dimper ner i brevlådan? Inte hör det till vanligheterna att jag ens öppnar dem, men när jag väl gör det så slås jag av hur man alltid hittar inte bara ett, utan gärna flera riktigt bra recept. I och med att jag är lagd åt det hållet med matintresse har jag nu lärt mig att jag gärna bör blada igenom dem för att inte gå miste om något gott.
I morse satt jag ganska sömndrucken och bläddrade igenom Cerveras tidning till morgonkaffet, jag har i och för sig ingen aning om vad det stod i den förutom ett recept som jag fastnade för. Visserligen var det ett recept på en påskefterrätt men vad spelade det för roll, jag hade redan bestämt att efterrätten skulle prövas idag! Det handlade om en "Syrlig påsklängd med citron-och passionskräm" och hur gott lät inte det...? 

Tvärsnitt av efterrätten

Kakan: mandelbotten (hälften mjöl, hälften mandelmjöl)
kräm: citron-passionsfruktskräm 

Receptet finns i Cerveras tidning Välkommen Till Bords mars/april, sidan 24-25. I skrivandes stund tryter orken för att orka återge hela receptet här...Kanske kan jag återkomma om detta.

7 kommentarer:

  1. AAHHHHHHHHH!!!!!!!!!
    Någottttttttt för .....
    Gillar blogstuket!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj,den ser läcker ut.
    Gillad av EEE

    SvaraRadera
  3. Överlevde barnet bacillattacken månde?
    Kakan ser läcker ut.
    Anna me kanna

    SvaraRadera
  4. Bacillpussar.......
    Smarri kaka
    UULLLAAABBBEELLLAAAAAAAAAA

    SvaraRadera
  5. Sötnosen pussar grisen!
    Eller omvändt?
    Novisen

    SvaraRadera
  6. Häftig bild på pusskalaset!
    Orne gillar

    SvaraRadera
  7. Härligt foto på gullig unge!
    Ahh förälskad!
    Sa grisen..........

    SvaraRadera