fredag 15 mars 2013

Vi har i alla fall tur med ... solen

 Det här är 50 kg väldigt glad hund som kommer rusandes
min låna-och leka-kompis Vovven. Man kan ju
 tycka att det skulle finnas plats på för oss att mötas utan 
att närmare kroppskontakt skulle vara nödvändig. 
Det tyckte inte Vovven.
 Han rusade rakt på mig istället.

Efter regn kommer solsken sägs det ju... (har visserligen inte sett filmen själv), i det här fallet var det inte fråga om regn egentligen utan en gårdag kantad av misslyckanden, mindre katastrofer och eländigheter för egen del. Och så kan det ju inte fortsätta en dag till... så min tur började redan i morse då matte som har Vovven ringde mig och undrade om vi skulle gå ut med båda deras vovvar. Jag var inte den som tvekade, visserligen kom jag direkt ut från gymmet och var rejält färdiggymmad (läs: SVETTIG).

 Lånad

och termometern visade just då på ca -14° men solen sken och tja, varför inte? 

 

 Pågående projekt just nu är en Chocolate, Banana & Toffee Pie vilken jag kände var alldeles nödvändig att göra (mer om denna kommer senare) efter a) gym b) hundprommis c) storstädning av hemmet.  
Nu måste jag värma upp symaskinen lite och dessutom jaga på ungarna att sanera sina rum. Inget som händer frivilligt...

 Lånad igen

1 kommentar: