torsdag 14 mars 2013

Kontraster

Stulen bild men vad bryr jag mig om det idag....

Dagen började så bra men sedan, nästan omärkligt till en början, smygande för att sedan eskalera till en enda röra av misslyckanden och smärre katastrofer. En efter en hopade de sig och det spelade ingen roll vad jag gjorde. Det blev fel eller pannkaka i alla fall. 

Det var först vid middagstid som jag till slut insåg att någon eller något måste ha suttit bakom ryggen på mig, skrattat sig till magkramp för all jävelskap så fort jag tappade kastrullen med diskvatten och gamla grötrester i golvet. Eller när jag gjorde hela pizzadegen men glömde jästen - för att utan att blinka, slänga ner den oupplösta jästkuben i degen som redan knådades i bakmaskinen. Eller när en ny deg påbörjades för jag tänkte göra den på bakpulver istället men jag blev avbruten för att jag var tvungen att ånga iväg till närmsta affär för att inhandla  ny olja oljan råkade ta slut (pizzadeg omgång 2) och samtidigt ny jäst i och med att jag skulle bli tvungen att göra ny pizzadeg (omgång 3) samt  mjöl som nu höll på att sina.  
När jag lätt uppjagad rasslade ut ur butiken (en bra bit efter middagstid) gjorde jag en mindre vurpa på den sluttande iskanten vid bilen och landade så att benen gled in lite elegant under bilen, handväskan flög efter i backen, självklart öppen så att innehållet flög ut. Matkassen med oljeflaskan i glas.... höll, konstigt nog??  
En klen tröst men i alla fall... man ska ju tänka positivt.

  snuvad bild
Om hur det har gått med syendet idag? Jovars, idag har sprätten gått varm, jag har ägnat mig mest åt att sprätta sömmar som jag nyss sytt. Vad annars....? 

 (Snodd stulen snuvad) 
 
En dag med diverse kontraster, nu vågar jag inte göra mer än att gå och sova. Men på tal om kontraster ska jag (i alla försiktighet) bara avsluta med några bilder som visar spännande kontraster, bara för att något fint kanske ska fastna på näthinnan...





6 kommentarer:

  1. Livet bjuder oss sina små jävligheter,ibland.
    Bloggen är dock supertrevlig.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Dimension Traveller14 mars 2013 kl. 16:10

    Älskar dina bloggar!
    Och bilder!

    SvaraRadera
  3. Njuter av alla dessa berättelser.

    /Ankan

    SvaraRadera
  4. Massor av sympatier från,
    Anna´n blog are...........

    SvaraRadera
  5. Möta motgångar med humor.
    Rätt tänk.
    Mig gillar

    SvaraRadera
  6. Vad säger man? Igenkänningsfaktorn är hög.

    SvaraRadera