onsdag 10 april 2013

Dofter vi minns

Kommer ni ihåg doften av en promenad i en sådan här skog?
Varm mossa, jord, barrträd ...


... eller doften av en vandring på en grusväg som den här?
Åkrar med mognande säd, blommor i vägrenen,
ängar med dimmors fuktiga dis på kvällarna...



... minns ni doften av det här?
Vattnets lite järnhaltiga doft, näckrosor
fuktig jord och lera i strandkanten ...

 

... doften av det solvarma timret på en faluröd stuga blandat
 med ett myller av trädgårdsblommor och gräsmattor ...


.... eller varför inte alltihop i en salig blandning; 
skogar, ängar, hagar, trädgårdar, faluröda trähus, blommor, vattendrag, lövträd ...
  
 

Kommer ni ihåg hur det KAN vara när den här
 evighetsvintervårvintern släpper sitt envisa grepp?
 Med andra ord vill jag bara säga att JAG ÄR
VÄLDIGT LESS NU. Såja.

Nu är det slut med gnäll. Istället vill jag tipsa om ett favoritställe som är värt ett besök, nämligen Två Goda Ting i Mariefred. Förutom det härliga utbudet av kvalitétschoklad att inhandla har de även ett underbart utbud av varma drycker. En bit för mig att åka tyvärr men när jag väl hamnar där blir jag aldrig besviken. 



2 kommentarer:

  1. Finns det en skald i bloggaren?
    Jomenvisst?
    Tjomb gillar

    SvaraRadera
  2. Tips på utflyktmålsmål,tacksamt!
    Då man oftast kör på i egna
    trista spår.
    Ombyte förnöjer!
    Anna K sa

    SvaraRadera