onsdag 17 april 2013

Renovering dag 3


Det går framåt, det går bra!! Rörmokaren har dessutom dykt upp! 
Gästhuset håller på att transformeras om helt; man blir lycklig även om det ser ut som en tromb har gått fram över sommarstället.    

Det som en gång var ett golv i badrummet...

Det är svårt att föreställa sig att det kan bli något bra av det här...
golvet i badrummet håller nu på att förändras helt. Det är fantastiskt att det finns folk som har valt att syssla med sådant här. 
Under ett par dagar har jag farit tur och retur till sommarstället för att komplettera med lite småsaker till byggarna och bara under den tiden har massor hunnit hända.  



 På min väg till sommarstället i går morse rådde en nästan trolsk väderlek med dimbankar här och var och tjockdimma på andra ställen.  Jag valde att stanna till vid badplatsen vid den stora sjö som vi brukar tillbringa varma sommardagar vid. Det var en märklig känsla, aldrig har jag sett sjön så djupfrusen och sällan har jag sett sjön vara så stilla och tyst.


 
Isen ligger envist kvar ända in till sandstranden




I går hann jag även med en tur ut till "bästvännens" verkstad där jag har mina projekt; projekt 1 och projekt 2. Projekt 1 fick ytterligare att varv målarfärg på sig och projekt 2 blev av med sin obehagliga färg; fram kom betsfärgat trä istället. I olika nyanser. Suck, nu är jag lite begränsad till vad jag kan hitta på med projektet, men jag har bestämt mig (tror jag).

 
 Projekt 2

1 kommentar:

  1. Flitiga å kreativa e sommarhus... vad ni vill!!!!!!!
    Följer med spänning utvecklingen...
    Rebecka sa..................

    SvaraRadera