fredag 1 februari 2013

Fredagsmys

Jag trodde logistik och planering var lite av min starkare sida när det kommer till matlagning. Kanske får jag tänka om lite, halva familjen är borta idag och här står jag med en lasagne gjord på ett kilo (1kg!) nötfärs...! Den doftar hur som helst härligt och den är täckt av hemult mycket ost...
Lasagne smakar ju alltid olika från gång till gång när man gör dem hemma beroende på det där att-man-tager-vad-man-haver och kastar i. Dagens variant bygger (i smak) på självplockad och torkad svart trumpetsvamp samt Karl Johan. Tror jag det var i alla fall...

Risken för hallucinogena svampar FINNS ju dock...
(bild lånad från internet)

En osedvanligt självsäker sol har jobbat på duktigt idag, detta tillsammans med att nästan all snö är borta triggar vårkänslorna. Nu är det inte långt kvar i alla fall, men skam den som låter sig luras för tidigt. Lågskorna får nog vänta lite till... Om inte annat bör man nog titta på termometern innan man kliver ut.

(bild lånad från internet)  



   Glödande solnedgång till trots i ett frostnupet landskap 

1 kommentar: