onsdag 6 februari 2013

Krokig karaktär


Om jag hade begåvats med en häxas magiska krafter skulle jag ha anledning att använda dem nu. Kanske skulle jag trolla bort allt vad Estrella och OLW heter, deras tillverkningsfabriker och allt vad mättat fett heter.  Som det är nu är det rena katastrofen: Beach -13 är en utopi, som om det inte räckte med OLW:s guldgula, knapriga extra ostsmakande ostkrokar...? Nää det är ju klart, här kommer ju konkurrenten och bara kastar en NY sort rakt i ansiktet på mig som konsument i affären. Äkta prästost! Herregud, jag kunde inte ens tänka klart, min hand bara slet ner närmsta påse till korgen helt av sig själv. Jag intalade mig själv att det säkert rörde sig om en engångsföreteelse, att vi väl hemma skulle öppna och smaka och sedan bli gruvligt besvikna. För att aldrig mer behöva bli frestade i en affär igen. Detta trodde jag i min enfald. 
Jag som har jobbat och slitigt för att äta mig trött på ostkrokar, till ingen nytta visar det sig nu.  

Jag önskar att jag hade fått lite extrautrustning när jag föddes. Framförallt en egenskap saknar jag helt; karaktär. 
Finns den att köpa....någonstans....?

3 kommentarer:

  1. Jo ja tackar ja.Onyttigt så de förslår.Ger kroppen fina kurvor.
    siirpa

    SvaraRadera
  2. Vet var man köper karaktär!!!!!!
    Butiken heter...BLKGHYTFREDPOIJUKLJUY
    Häxan sa

    SvaraRadera